Travel | Weekendje Brugge

Een paar weken terug ging ik samen met mijn vriend een weekend naar Brugge. We waren in september 5 jaar samen en wilde dit nog even vieren. We hadden al veel positieve verhalen over Brugge gehoord dus we besloten daar heen te gaan. Vandaag laat ik weten wat ik er van vond en wat mijn tips zijn.

brugge1

BRUGGE DAG 1:
Op dag 1 waren wij rond 9 uur weg gereden van huis. Het is vanuit Brabant ongeveer 2 uurtjes rijden.
Tip!: Zet je auto bij het station neer dat kost 3,50 per dag! En het is ook nog eens bewaakt!
We hebben toen gelijk onze spullen bij het hotel gezet en zijn de stad in gegaan.
Wat ons opviel in de stad is dat er genoeg horeca is. Waar wij op de eerste dag ook achter kwamen is om geen grote lunch te pakken.
De porties zijn erg groot in Brugge.  En dan heb in de avonds geen honger meer. Pak dus iets van een tosti of salade of iets anders kleins. Ook kregen wij van iedereen ook de tip om niet op de Markt te eten omdat ze daar veel geld vragen. Maar er zijn genoeg plekjes te vinden buiten de Markt. Onze favoriet was Het Hof van Rembrandt. Die net achter de Markt lag.
Nog een tip! Neem voldoende cash mee. Op een aantal plekken kun je niet pinnen of is er een pin storing.
Na de lunch zijn we verder gaan lopen. We zijn een aantal kerkjes ingelopen. En we besloten daarna een boottocht te doen.
Nog een tip!: Als het bij een opstap plaats druk is loop dan naar een andere. Die tip kregen wij ook. Per opstap plaats kan het veel tijd verschillen.
Daarna zijn we nog verder door Brugge gelopen hebben we wat gedronken bij Bar’n. Daarna was het weer tijd voor het avondeten.
Op dag 1 hebben we dus vooral even rond gesnuffeld en een boottochtje gedaan.
Nog een tip!: Spreek mensen in Brugge bij winkels, restaurants etc aan met Goedemorgen,middag of avond.
Er komt namelijk  veel toeristen op Brugge af ,daardoor beginnen standaard iedereen in het Engels aan te spreken.. Tenzij je dat niet erg vind natuurlijk.
Maar wij dachten altijd misschien is het voor de Belgische mensen wat fijner om Nederlands te spreken.

brugge2
BRUGGE DAG 2:
Op dag 2 was onze planning wat groter. We wilde namelijk al de museums af gaan.
Nog een tip die ik je kan meegeven: Neem alsjeblieft als je er een hebt je spiegelreflex camera mee.
Wij hadden dat niet gedaan en we hadden achteraf erg veel spijt. Brugge is heel mooi! En je kunt er heel veel mooie foto’s schieten.
Die foto’s die je dan ook in dit artikel ziet zijn met onze iPhones gemaakt.
We begonnen bij het Chocolade Museum. Ik vond dit wel leuk maar niet heel bijzonder. Het was een beetje ouderwets en daarmee bedoel ik dat je veel moest lezen. Ik ben zelf iemand als ik een lange tekst zie staan ik niet echt verder leest. Tenzij de titel pakkend is. Ik zou ze dan ook aanraden om iets van een audio tour te doen om het voor de jeugd wat interessanter te maken.
Het zelfde geld voor het Frietmuseum alleen vond ik die net iets leuker omdat ze ook een gedeelde hadden met oude posters en kraampjes van vroeger. Daarna zijn we gelopen naar De Halve Maan.
In Brugge is alles trouwens prima te lopen. Je hoeft geen taxi te pakken of een fiets te huren.
De Halve Maan is een bierbrouwerij in Brugge en hier brouwen ze vandaag de dag ook echt het bier. Dit vond ik het leukste uitstapje.
Het is heel interessant en onze gids vertelde het leuk! Plus je krijgt natuurlijk een gratis biertje na afloop.
Wat ik ook goed vond is dat ze 3 tours hebben: Engels,Nederlands en Frans. Wij merkte bij de boottocht heel erg dat we maar weinig informatie kregen omdat het in 3 talen gezegd moest worden. Maar bij De Halve Maan deden ze dit heel goed! Echt een aanrader. Daarna was het weer tijd voor het avond eten en hebben daarna nog wat gedronken.
brugge3
BRUGGE DAG 3:
Op dag 3 gingen we winkelen. We besloten dit om de laatste dag te doen, zodat we dan alles hadden gezien en we niet met onze tasjes in alle uitstapjes hoefde. In Brugge heb je veel leuke winkels. Natuurlijk merken als H&M, New Look, Zara, Vero Moda maar ook de Hema! Wat ik ook leuk vond was de kleine winkeltjes zo was Bubbels at Home een favoriet van ons! Een gezellig winkeltje met lekkere geurkaarsen, bruisballen, badparels en zepen. En natuurlijk zijn er voldoende chocolatiers en bier winkels.
Ook is het leuk als je niet te ver van Brugge vandaan woont net als ons. Om er naar toe te rijden en er een gezellig dagje te gaan winkelen. Er zijn genoeg leuke winkeltjes en het is een gezellige en mooie stad. Zelf zou ik dan de maand november/december aanraden omdat er dan ook een Kerstmarkt is. Tussen het winkelen hebben we iets bij de Hema gegeten. En we zijn na het winkelen nog een rondje gelopen en zijn daarna gaan avondeten en naar huis gereden.

Ik kan Brugge voor iedereen aanraden! Ik heb genoten en het hoort nu zeker bij mijn favoriete stad. Het is mooi, knus en romantisch en je kunt je er prima een weekend vermaken. Ik kom zeker nog een keer terug.